What Book Are You Reading Right Now?

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

What Book Are You Reading Right Now?

Post  enchantée on Wed May 21, 2008 2:19 pm

I think this thread is appropriate for this certain category! Smile Basically you reply with the current book you read, the last book you read, etc. It's pretty straight forward. AND, it gives members a chance to possibly want to read it, too? Sort of also a recommendation thing.

I shall start:


One Hundred Years of Solitude - Gabriel Garcia Marquez. I'm not exactly reading it, just reviewing it, since I've read this like two months ago. It's kind of a long read, 500+ pages, and it takes a few minutes (at least for me) a page.

Talk Talk - T.C. Boyle. Ever since I read The Tortilla Curtain for another English class, this author had me intrigued. This is a book I bought recently & I'm excited to read it. Smile

[Yes, I'm reading two books at once D:]

enchantée

Number of posts : 82
Location : Where castles are made of sand, California
Registration date : 2008-04-24

View user profile http://community.livejournal.com/douzie_fics

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  lia :) on Wed May 21, 2008 2:36 pm

Im reading Catcher in the Rye by J.D. Salinger for our English Class next year. Though it was the most censored book during early 60's until 80's, idk why they required this book for us. Razz

and Stainless Longganisa by Bob Ong. Why? Wala lang. Smile) lol!

lia :)

Number of posts : 488
Age : 23
Location : transylvania. :P
Registration date : 2008-04-28

View user profile http://fueledbygravy.tumblr.com

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  carmela :> on Wed May 21, 2008 2:38 pm

^haha. wow. i did that before and i mixed the story and the characters up. =))

im not reading anything now. but i just read the chronicles of narnia. Smile
it's a really nice book. and it kinda describes how life is here on earth except you have to really understand it to figure it out. Wink but it's really good. REAALLY GOOD! when i finished the book..i had to stop and think about it all again. parang i want to read it again eh..just in time for prince caspian. Razz but seriously..i like books that when you read them..you feel like you're with the people. books that bring you to different places. narnia's like that.. Wink

and the movie..i like the movie a lot. because it's everything you imagine (and more) when you read the book. the directors really got the feel of the book and put it on screen. Smile and they didnt skip any parts that are essential to the story. Wink i just hope that prince caspian is the same as the first movie.

haha. =)) that was long. but if anyone has read it and wants to talk about it..im here. Razz it's one of my favorite (if not, favorite) books ever. Smile

carmela :>

Number of posts : 590
Age : 27
Location : somewhere over the rainbow..
Registration date : 2008-05-14

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  jezahisagit on Wed May 21, 2008 10:44 pm

im reading the agony and the ecstacy by irving stone right now, its really cool its about michaelangelo's life
hehe Razz Razz
(i would highly recommend it)
im also reading wuthering heights (kind of) hehe
i just love the classics Wink

the last book i read fully was HAmlet for english class heeehee! i loved it! i love shakespeare! What a Face What a Face

poetry FTW! lol Surprised

jezahisagit

Number of posts : 132
Age : 24
Location : in your heart :) that's right.
Registration date : 2008-05-19

View user profile http://whoopsy-daisies.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  lia :) on Wed May 21, 2008 10:46 pm

carmela :> wrote:^haha. wow. i did that before and i mixed the story and the characters up. =))

lol. what will happen if i'll mix holden and bob ong? affraid lol!

lia :)

Number of posts : 488
Age : 23
Location : transylvania. :P
Registration date : 2008-04-28

View user profile http://fueledbygravy.tumblr.com

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  Jasmine on Wed May 21, 2008 11:31 pm

i'm currently reading four books at the same time. lol!
which are...Suspect
dan brown's deception point (it's good) Approve!
a summer to die... i forgot the author Laughing (also a good read)
no comebacks by frederick forsythe (another good one too Razz)
...and! the killing game by iris johanssen. i love her books! she writes suspense and romance novels but i only read the suspence ones Razz
her books are great, pageturners! affraid like seriously, you can't put 'em down What a Face

:cat: :cat:

Jasmine

Number of posts : 185
Age : 26
Location : pluto
Registration date : 2008-05-19

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  Jessica! on Thu May 22, 2008 8:21 am

a summer to die... i forgot the author Laughing (also a good read)
Lois Lowry, I believe. Razz Razz

i'm currently reading four books at the same time.
Haha, I'm currently reading about three;
Veronika Decides To Die - Paulo Coelho, I'm hoping this book would make me more optimistic and thankful for ...well, life.
Harry Potter and the Order of the Phoenix, I've read the first 4 books in about a week or two. What a Face
Wuthering Heights - Emily Bronte, classics are awesome Wink

I sort of stopped reading the other two, though. Or more like all the three. silent Haven't had much time to read. Sad

Jessica!

Number of posts : 875
Age : 95
Location : in my room on the 3rd floor.
Registration date : 2008-04-19

View user profile http://www.likeomgitsjessica.multiply.com

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  bear eyes on Thu May 22, 2008 10:27 am

i'm currently reading Black Beauty by Anna Sewell. it's actually a very old book; published in 1877. lol! just a fun fact for ya'll. well, it's about horses. hehe. i was actually required to read this book and now i don't need it anymore but might as well finish it, right? Very Happy Smile

bear eyes

Number of posts : 150
Location : walking down memory lane...
Registration date : 2008-04-19

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  Jasmine on Thu May 22, 2008 10:55 am

Lois Lowry, I believe. Razz Razz
oh yeah! thanks. lol

Haha, I'm currently reading about three;
Veronika Decides To Die - Paulo Coelho, I'm hoping this book would make me more optimistic and thankful for ...well, life.
yeah. it's a really good book about life and the desire to live Surprised Approve! i leant it to you remember? lol!

I sort of stopped reading the other two, though. Or more like all the three. silent Haven't had much time to read.
me too Laughing since the whole jogging thing, pc addiction and ai Hahaha Hahaha

Jasmine

Number of posts : 185
Age : 26
Location : pluto
Registration date : 2008-05-19

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  Jessica! on Thu May 22, 2008 4:54 pm

Jasmine wrote:yeah. it's a really good book about life and the desire to live Surprised Approve! i leant it to you remember? lol!

Of course I do. xD Thanks, by the way.

Jasmine wrote:me too Laughing since the whole jogging thing, pc addiction and ai Hahaha Hahaha

Mmmhmm. Except AI's over now. Sad Sad Sad Sad Sad

bear eyes wrote:i'm currently reading Black Beauty by Anna Sewell.
Is it good? Smile I never really understood horse stories... I mean, I've never tried to. Maybe Black Beauty would be a good start, since it's a classic too, right? Very Happy

Jessica!

Number of posts : 875
Age : 95
Location : in my room on the 3rd floor.
Registration date : 2008-04-19

View user profile http://www.likeomgitsjessica.multiply.com

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  bear eyes on Thu May 22, 2008 5:22 pm

Is it good? Smile I never really understood horse stories... I mean, I've never tried to. Maybe Black Beauty would be a good start, since it's a classic too, right? Very Happy
it's actually good. Approve! i learned more about horses and i feel super sad for them when they're not treated the right way. Sad

yeah, it is a classic so it is good. lol!

bear eyes

Number of posts : 150
Location : walking down memory lane...
Registration date : 2008-04-19

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  enchantée on Wed May 28, 2008 3:22 pm

Scratch Talk Talk ..

I'm now reading Prep by Curtis Sittenfeld. Just because high school was a good part of my life.. haha. Maybe this will remind me.

enchantée

Number of posts : 82
Location : Where castles are made of sand, California
Registration date : 2008-04-24

View user profile http://community.livejournal.com/douzie_fics

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  enchantée on Wed May 28, 2008 3:23 pm

Jasmine wrote:i'm currently reading four books at the same time. lol!

Why are you reading four books?

enchantée

Number of posts : 82
Location : Where castles are made of sand, California
Registration date : 2008-04-24

View user profile http://community.livejournal.com/douzie_fics

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  isabelouissevega on Thu May 29, 2008 12:26 am

the book that I am reading right now is Atonement

i was at the power books in shangrila and i don't know what book to choose. Neutral
cause I think I'm over reading 'teen' books. i don't know why.

and I want to read the book first then I'll watch the movie

and compare . hahaa

At first, I got confused with the characters (even if I was only in chapter 6. lol ), so I read the book again from chapter 1 and I took down names of the characters.lol!



What a Face <= this creeps me..how random Smile)

isabelouissevega

Number of posts : 30
Age : 24
Location : Philippines
Registration date : 2008-04-18

View user profile http://www.myspace.com/isabellevega

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  Jasmine on Thu May 29, 2008 12:51 pm

Why are you reading four books?
uh. i have no idea Hahaha
just for fun i guess

Jasmine

Number of posts : 185
Age : 26
Location : pluto
Registration date : 2008-05-19

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  cathrel on Wed Jun 04, 2008 1:51 am

TWILIGHT!

cathrel

Number of posts : 565
Age : 24
Location : Transylvania
Registration date : 2008-05-15

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  enchantée on Fri Jun 06, 2008 4:10 pm

Someone's excited .. haha.

I just read New Moon by Stephenie Meyer. Not exactly my favorite, but it was good, I suppose.

enchantée

Number of posts : 82
Location : Where castles are made of sand, California
Registration date : 2008-04-24

View user profile http://community.livejournal.com/douzie_fics

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  thirteen-chan on Mon Dec 15, 2008 1:09 pm

I envy you guys...

I still haven't read twilight...

I'm still halfway through Les Miserables and after that Paolo coelho's By the River Piedra I sat down and wept.

thirteen-chan

Number of posts : 86
Age : 23
Location : PHilippines
Registration date : 2008-12-13

View user profile http://www.masterinanime.weebly.com

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  maia 8D on Fri Dec 19, 2008 9:55 pm

Really? I've only read twilight. But then I got too lazy and didn't read the other books anymore. That, plus the fact that a lot of people say that the following books stinked. Oh, and I'm mad cause people keep comparing twilight with the Harry Potter series. But can't they see it? It's faaaaaaaar from it. :\

... Hahaha. There I go with my rambling again. 8-| XDDD

I am reading The View From Saturday. It's a reaaaaaally old book, and i don't know why I'm reading it. Haha. Razz

maia 8D

Number of posts : 1122
Age : 22
Location : on my intergalactical frisbee :D
Registration date : 2008-05-14

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  anika on Sat Dec 20, 2008 8:28 am

I'm currently reading The Host. Very Happy Very Happy
It's pretty awesome.
I've also just finished 'A Walk to Remember' and 'The Wish". Those were really good books. I love you I love you

anika

Number of posts : 1426
Age : 23
Location : Antique
Registration date : 2008-08-31

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  khysles on Tue Jan 06, 2009 6:34 am

I'm on to Artemis Fowl series!!
The heck!
How much do i love this genius guy?!
afro 8D king

khysles

Number of posts : 85
Age : 23
Location : locked on Dougie's bass guitar.. close to his heart..
Registration date : 2008-11-09

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  carmzy_sweetness on Tue Jan 06, 2009 8:53 am

I just finished A Minor Indiscretion. Amazing book. The guy in it is a hot Brit!!! Laughing

I'm about to pick up TWILIGHT. Very Happy

_________________
So am I going to keep falling FOREVER?


carmzy_sweetness
Admin

Number of posts : 1499
Age : 27
Location : Philippines
Registration date : 2008-04-18

View user profile https://twitter.com/#!/akoBooding

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  nikka! on Tue Jan 06, 2009 6:43 pm

I'm reading... Princess Izzy and the E wall street thingy. Okay, I think I've got the title wrong. At least on the thingy part only... lol!
I got it from a book gift giving thing we had. It's kind of factual though.

nikka!

Number of posts : 579
Age : 23
Location : somewhere SECRET...
Registration date : 2009-01-05

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  Kerstien on Tue Jan 06, 2009 6:44 pm

I am reading this book called...
TWILIGHT!
PBJT!

Kerstien

Number of posts : 682
Age : 23
Location : wonderland
Registration date : 2008-04-26

View user profile http://www.myspace.com/xxanothersadsongxx

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  sapphire on Fri Jan 09, 2009 10:14 pm

The rule of four. Smile

I just started reading it. Smile It's genre is similar to Dan Brown's novels Smile. The mystery, puzzle kind of book. Smile

sapphire

Number of posts : 313
Location : In the Hall of Destiny.
Registration date : 2008-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: What Book Are You Reading Right Now?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum